'Entering' met Anne van der Sligte
'Entering' met Anne van der Sligte Podcast
Q&A: Wat vindt je partner ervan dat je verlang(de) naar anderen?
Preview
0:00
-6:48

Q&A: Wat vindt je partner ervan dat je verlang(de) naar anderen?

Een persoonlijke vraag, een eerlijk antwoord
0:00
-6:48

Als gratis abonnee van Entering kan je een deel van de podcast hierboven beluisteren. Wil je de gehele opname horen? Overweeg dan een betalende abonnee te worden. Voor betalende abonnees: je vindt de gehele opname bovenin de mail als je op de button klikt om te luisteren naar de podcast.

Een persoonlijke vraag, een eerlijk antwoord

In de Q&A-rubriek van Entering geef ik uitgebreid antwoord op de persoonlijke vraag: “Wat vindt je partner er eigenlijk van dat je verlangde naar anderen?”

Als ik nadenk over deze nieuwe gestelde vraag voor de Q&A, ben ik nieuwsgierig naar de reden waarom deze vraag eigenlijk gesteld is.

Als in een dagdroom zie ik mezelf van tien jaar geleden voor me staan, toen ik een jonge vrouw van tweeëntwintig jaar was die voor het eerst verliefd werd op een ander. Ik was zó verliefd, dat ik dacht niet te kunnen overleven zonder die ander. Het leven was leuker en beter te doen, met hem. Maar de roze wolk had ook donkere gaten die gevuld waren met angst voor de reactie van mijn partner. (De man waar ik nog steeds mee samen ben, overigens.) Ik zou deze vraag toen, en in de jaren daarna, gesteld kunnen hebben vanuit het verlangen te willen weten wat mij te wachten zou staan als ‘hij erachter zou komen dat ik…’

Als ik een trede dieper in mezelf ga, voel ik nog een andere vraag die die achter ‘Wat vindt je partner er eigenlijk van?’ ligt.

Namelijk: In hoeverre heb ik controle over de reactie van mijn partner?

In deze opname ga ik hier dieper op in.


Deze punten komen in deze opname aan bod:

  • Ik leg uit hoe mijn geliefde er in de afgelopen jaren (in globale lijnen) mee om is gegaan en hoe onze reacties op elkaar, gegroeid zijn.

  • Waarom het niet alleen maar gaat over dat ik zogenaamd ‘slecht’ of de ‘bitch’ ben in de relatie, maar dat dit ons samen is overkomen. En waarom het belangrijk is deze gedachte te koesteren.

  • Hoe ik mijn partner ruimte geef om te voelen wat hij bij dit onderwerp voelt

  • Als we vanuit het collectieve verhaal reageren over vreemdgaan en verliefd worden op anderen, lokken we bij onszelf en bij de ander ook collectief, geconditioneerde reacties uit in plaats van dat er ruimte is voor een diepere waarheid. Ik leg uit hoe dit zit.

  • Ik vertel hoe de meeste ‘partners-van’ in mijn praktijk werkelijk reageren op het vreemdgaan van hun geliefde. En, het is niet wat je denkt.

  • En zoveel meer.

Zet net als ik een kopje thee, pak er iets lekkers bij en kom met mij in je oortjes op de bank zitten. In deze opname affirmeer ik jouw diepere waarheid. Er is nog een hele wereld voorbij: ‘wie vreemdgaat of wie verliefd wordt op een ander is slecht’. Deze andere wereld wil ik bij jou aanraken. Het is, in mijn ervaring van 6 jaar coaching op dit specifieke onderwerp, de enige manier om werkelijk vooruit te komen.

Je kunt deze opname in zijn geheel beluisteren door Entering abonnee te worden. Wil je dit? Hier sluit je een jaarabonnement af. Ik zal je zsm handmatig toevoegen aan de lijst voor een heel jaar. :-)

Geef jezelf een abonnement cadeau

Wat krijg je als betalende abonnee?
Bij Entering heb je als betalende abonnee naast toegang tot de gratis blogs, ook toegang tot een selectie afgeschermde blogs en de Q&A, waar je jouw prangende ziek van verlangenvraag of ander soort vraag (anoniem) in kunt brengen. De laatste tijd heb ik wat meer gratis toegankelijk werk geplaatst, maar er komen meer Q&A opnames aan en blogs waarmee ik je hoop te raken en op afstand een steun wil zijn in wat jij tegenkomt in je leven.

Voor betalende abonnees heb ik onder de handtekening ook nog iets toegevoegd, dus scroll even naar beneden lieve Entering-abonnees!

Lieve groet,

Anne

Website: annevandersligte.nl

This post is for paid subscribers

'Entering' met Anne van der Sligte
'Entering' met Anne van der Sligte Podcast
Naast de gratis podcast Deeper, please, is dit een podcast speciaal voor Entering abonnees. Over leven en liefhebben op het tempo van de ziel. Af en toe zal ik een geschreven blog voorlezen met extra informatie en een andere keer zal ik iets maken wat nergens anders staat. Met onderwerpen als Ziek van verlangen-zijn, The Deep Feminine en zoveel meer. Vindt in het midden van de chaos je eigen richting.